2013. október 29., kedd

Kemencés sütögetés a késő őszi nyárban


A nyári kánikulában hanyagoltuk a kemencét, no meg kacsa sem volt... A hétvége elhozta a kacsát is, meg a jó kedvet is a kemence begyújtásához.



Sült benne a kacsa, szalonnába göngyölt füge és párolt káposzta.

A kacsát előző nap besóztam és beletettem a nagy ovális, fedeles edényembe. Sütés előtt már csak egy kevéske vizet öntöttem alá. szép lassan kb. 3 óra alatt sült ropogós pirosra. A fügét szalonnába göngyöltem és egy másik fedeles tepsiben szépen sorbaraktam, kicsi borssal szórtam. A káposztához zsíron üvegesre pároltam egy nagy fej hagymát, hozzáadtam 1 ek mézet és belekevertem 75 dkg savanyúkáposztát. Került még bele 5 dkg mazsola és 1 cikkekre vágott hámozott alma, végül a tetejére a fedő és irány a kemence.


Nincsenek megjegyzések: